Úvod » BATTLE Line » Munenori Katana Oni San-mai Gitae


        

Munenori Katana Oni San-mai Gitae

novinka top produkt

nedostupné

 

 

Nagasa: 73,8 cm

Tsuka: 30,3 cm

Gitae: San-mai

Motokassane: 7,8 mm

Sakikassane:  4,5 mm

Motohaba: 3,2 cm

Sakihaba: 2,35 cm

Kissaki: 4,2 cm (zvlášť broušené)

Sori: 2,1 cm

Materiál Nagasa: Kawakane-1095 steel, Shingane-1045 steel

Bod vyvážení: 14 cm od Tsuby

Materiál Tsuky: Same a teletina

Sageo: teletina

Tsuba: 7,8 x 6,8 cm / mosaz

Fuchi: mosaz

Kashira: mosaz

Seppy: mosaz

Hmotnost bez saya: 1139 g

Příslušenství: zlatočerný brokátový vak na meč (viz. fotografie), Origami (certifikát pravosti)

Tameshigiri: tatami, zelený bambus, alternativní materiály

 

Je zajímavé, že v Japonské mytologii existují stvoření velmi podobné, jak svým vzhledem, tak i působením, samotným ďáblům. Tito démoni, duchové, lidožrouti nebo také trollové, nejčastěji vyobrazeni s modrou, či rudou kůží, dlouhými drápy a rohy, jsou nazýváni „ONI“.

I když byly tyto bytosti zpočátku spojovány s tím největším zlem a označovány mimo jiné jako vykonavatelé trestů, na hříšnících, kteří se dostali do pekla, postupem času začaly být spojovány také s dobrem a považovány za jakési ochránce lidí. Jejich podobizny jsou proto používány jak v Japonském folklóru jako masky při nejrůznějších oslavách, tak na střechách budov, jako obdoba chrličů, oddělujících budovy od okolního světa a chránící je tak před zlem zvenčí. Stejně tak i démon vyobrazený na Tsubě tohoto meče chrání bojovníka, který jej nosí.

Nagasa: Jako již tradičně u mečů této značky je čepel velmi masivní, stejně jako tomu bylo u čepelí původních Japonských mečů, s hiraniku (plnou masou čepele od shinogi k ha). Takováto konstrukce čepele a její provedení zajišťuje, že při střetu čepele s tvrdšími materiály nedochází k tak velké deformaci ostří, jako je tomu u většiny dnešních replik samurajských mečů bez hiraniku nebo haniku.

Čepel v shinogi zukuri byla vykována v san-mai gitae, tedy za použití oceli s vysokým obsahem uhlíku 1095 pro kawagane (vnitřní část čepele) a oceli se středním obsahem uhlíku 1045 pro shingane (postranní části čepele). Díky tomu je čepel dostatečně tvrdá, ale současně i pružná a odolná proti zlomení. Předěl mezi kawagane a shingane je při bližším pohledu dobře viditelný.

Na nakago jsou gravírovány kanji pro Munenori a mei (signatura kováře). Na nagase je pak vygravírován znak pro ONI.

Saya: Černě lakované pochvě vévodí osazení koiguchi, kojiri a kurigaty býčím rohem. Krásným doplňkem, ladícím s pochvou je pak mahagonově mořená, kožená sageo protažená kurigatou a uvázána  okolo saya. Kůže byla po moření ošetřena včelím voskem pro zvýraznění barvy a konzervaci.

Tsuba: Záštita je mosazný odlitek s detailním vyobrazením ďáblovy hlavy, přičemž z každé strany tsuby je hlava jiná. Zbytek tsuby je černě lakován.

Habaki je odlit z jednoho kusu mosazi, v dekorativním provedení. Seppy jsou mosazné, přičemž na čelní seppě je několik výbrusů, zhotovených za účelem zvýraznění a především zpřístupnění některých prvků tsuby.

Tsuka: Rukojeť byla potažena same a následně černě nalakována. Tsukamaki byl proveden prostřednictvím ito z teletiny mořené v barvě mahagonového dřeva, ve stylu hinerimaki, v kombinaci se stylem hiramaki, pro zvýraznění menuki ve tvaru hlav démona. Ito byla ošetřena stejně jako sageo včelím voskem namísto prolakování tsukamaki.

Kožené tsukamaki v barvě načervenalého mahagonového dřeva tak imituje démonovu kůži. Fuchi a Kashira jsou ze stejného materiálu a ve stejném provedení jako tsuba a navzájem se tak doplňují. Čepel meče je v rukojeti zajištěna jedním bambusovým mekugi.